WARSZTATY Z TECHNIK SZYBKIEJ I EFEKTYWNEJ NAUKI
DLA KOGO?
Szkolenie jest holistycznym podejściem do wspomagania rozwoju Dziecka.
Przeznaczone dla 3 grup wiekowych:
dla dzieci w wieku 7-10 lat,
dla nastolatków 11-15 lat,
dla młodzieży 15-18 lat,
Wszystkich uczniów przygotowujących się do egzaminów i chcących rozwinąć wszystkie kluczowe kompetencje.
Jest to pigułka narzędzi efektywnego uczenia się, metod radzenia sobie ze stresem. Kompetencje nabyte podczas szkolenia pozwalają lepiej porozumieć się z innymi. Warsztaty stymulują zmysły i rozwój prawej i lewej półkuli mózgu między innymi poprzez techniki relaksacyjne i oddechowe.
UCZESTNIK PO SZKOLENIU BĘDZIE ZNAŁ:
Metody i techniki aktywnego skupienia i koncentracji,
Jak uaktywniać prawą półkulę mózgu, wewnętrzne zmysły,
Metody i techniki kreatywnego myślenia,
Metody lepszego spostrzegania, „bycia tu i teraz”,
Stan skupienia potrzebny do pozazmysłowej percepcji.
Holistyczne podejścia do higieny ciała i umysłu,
Umiejętności wizualizacji (myślenia obrazami),
Pozna umiejętność kreatywnego rozwiązywania problemów,
Zasady etykiety, szacunku i empatii savoir- vivre-sztuka życia
Pozna umiejętność kultywowania zdrowych nawyków żywieniowych, oddychania.
UCZESTNIK PO SZKOLENIU BĘDZIE UMIAŁ:
Koncentrować się, skutecznie uczyć się i komunikować:
Stosować techniki pamięciowe,
Stosować myślenie wizualne sketchnoting- proste techniki uczenia się.
Panować nad emocjami i zarządzać stresem.
Osiągnąć stan aktywnej koncentracji bez względu na otoczenie,
Realizować zadania w poczuciu własnej wartości i pewności siebie,
POSTAWA UCZNIA ZDOBYTA NA SZKOLENIU:
Poczucie wspólnoty poprzez doradztwo rówieśnicze
Wzrost empatii – lepsza umiejętność czytania emocji i reagowania na emocje
Wzrost inteligencji społecznej (lepsze relacje z rówieśnikami, rodzicami, osobami starszymi
Lepsze zarządzanie czasem i sobą w czasie (mniej spóźnień, szybsze wybieranie się do szkoły)
Dobre samopoczucie i życie w harmonii z samym sobą wpływa pozytywnie na każde działanie i dodaje odwagi w radzeniu sobie z codziennymi przeciwnościami.
Postawa optymistyczna i uczeń będzie potrafił szybko radzić sobie ze stanami złego poczucia emocjonalnego.
Otwarta i tolerancyjna postawa życiową,
CO W PROGRAMIE?
Myślenie wizualne,
Techniki Pamięciowe,
Mindfulness,
Ćwiczenia na koncentrację,
Nawyk uczenia się, czyli jak odrabiać lekcje łatwo i przyjemnie,
Sposoby notowania mind mapping i sketch noting,
Sprawne i szybsze czytanie ze zrozumieniem,
Wyszukiwanie najważniejszych informacji w tekście,
Indywidualne style myślenia,
Szybsze i sprawniejsze uczenie się,
Zasady etykiety, szacunku i empatii savoir- vivre-sztuka życia,
Umiejętność kultywowania zdrowych nawyków żywieniowych, oddychania,
Zarządzanie sobą w czasie.
Ważne! Powyższe treści szkoleniowe są wstępną propozycją do wyboru. Ostateczny program zostanie przedstawiony po zbadaniu potrzeb szkoleniowych określonych grup.